Stora, coola ord...

I torsdags skulle Olof hoppa Speedy för första gången men tyvärr blev det inte av eftersom Olof var sjuk. T såg inte smset förren vi stod utanför ridhuset och försökte med all kraft vi hade få upp porten... Slutade med att vi fick kalla på Sofia som jobbar där.
 
T hade med sig Grynte också. När vi ändå var vid ridhuset passade vi på att hoppa på egen hand. Ungefär när vi skulle börja hoppa fram kommer Peter Eriksson, han har sina hingstar hos Olof, och ska rida. Speedy hoppade jättesnäll och fint. Lika så Grynet. Efter jag hoppat färdigt frågade Peter lite om Speedy och Speedy fårkomentaren; Den är väldigt spänstig och kvick.av PETER ERIKSSON! SKIT COOLT!!! Sen berömmer Peter också´Speedys inställning; Härlig inställning också. Tittar första gången sen var det full fart. Det är så det ska vara. Ganska övercoolt om ni frågar mig!
 
Idag, lördag, började dagen inte alls bra. Försov mig 1,5 h. När jag kom till hästarna började jag med Speedy, uteritt på snöiga/tö fältet. Ganska jättejobbigt... T & Jag fixade stallet. Lunch och bloggfix. Ja, T, som den underbart fina vän som hon är, sa till mig; Jag tycker din blogg är lite tråkig. Ska du inte pimpa upp den? Joo! Jag håller med men vafan(!) jag vet inte hur man gör. Och snäll och omtänksam som hon är, hjälpte T mig med bloggen (som ni ser).
 
Efter långlånch så var det snabbt,snabbt. T gjorde iordning hästarna och jag red.
1. Curre- Barbacka på fältet. HAHAHAHAHA JAG SKRATTADE HEEEEEELA TIDEN! SÅ JÄVLA ROLIGT!!!
2. IM Claudius RP 178- På fältet. LADDAD! Kul!
3. Nussan- Jogg på ridbanan.
4. Reo- Ridbanan.
 
5 hästar ridna idag, ganska lagom tycker jag :)
 
Idolbil på Peter, Olof och BOSSE! (www.oshastar.com)
 
You're the smile on my face.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0