Vinst x2

Igår var vi och tävlade med Curre och Knatte hos Ringsjöortens RF. Båda grabbarna skötter sig utmärkt, fastän det var lite nervöst i stallet när jag knoppade men när det väl är på tävling tycker de att det är toppen!
 
Knatte startade LB:1. Den här tävlingen var liksom genrepet innan Chapionatet i Falkenberg 28-29 september. Så nu ville jag känna att han gick att påverka även inne på banan och att han fortfarande var med mig. Han var SÅ fin på framridningen! Verkligen magisk! På banan tyckte jag att det gick okej. Han svarade bra på mina hjälper i travarbetet men i galoppen han var lite spänd och stod emot lite. Det fanns helt klart saker som var väldigt bra och en del saker att jobba med tycker jag. Procenten blev 73,2% och räckte till en vinst i klassen.
 
Curre startade LAP:1 och det här var hans första tävling på 3 månader. Alla vi som känner Curre vet att han måste tävla ofta för att se staketen annars blir han väldigt lätt tittig. MEN han skötte sig som den guldpengen han är och blev segrare i klassen! Procenten blev 69.2%. Jag tycker inte alls vi pikade programmet men det var inga missar och det var jämnt och med flyt. 
 
Nästa lördag 21/9 ska Curre gå en LAP:1 till i Willands sen hoppas vi på FEI programen :-) 
 
Mina finaste 
Hillstars Brocco Lee (Knatte)
val f -08 
e. Coelenhage´s Prins Thatch RP 151 ue. Prince Mab xx
 
 
 
 
EG Carnot (Curre)
val f-06
e. FS Champion de Luxe ue. Danny Black
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0