Pluggvecka!

Blä blä! Den här veckan har jag så konstigt mycket i skolan. Det är plugga nästa varje dag. Plus att min mamma fyller år så vi ska fira henne med några vänner på lördag = Jag MÅSTE städa mitt rum!!! Okej inte så farligt tänker vissa, men nä det ska jag säga er att så lätt går det inte för mig! Och det underlättar inte för att jag delar rum med en jättehårig hund... Ganska ofrächt. Och min mamma och pappa känner mig och förstår att det kräver viss övertalning. Så de tar till det värsta av de värsta knepen, nämligen: Om inte du städar rummet blir det ingen ridning heller! Och inte förren då börjar jag att städa.
 
Här är ett lite läxschema för veckan:
Måndag: Muntlig redovisning av praktik och powerpoint (vi blir bedömda efter hur väl vi gjort powerpointen)
Tisdag: TEMADAG på skolan. Man arbetar med ett ämne (Likabehandling) hela dagen.
Onsdag: Debatterande/analyserande artikel -Samhällskunskap (SAM)
Torsdag: Debatt i klassen om vår artikel -Samhällskunskap
Fredag: Idrott & Hälsa PROV, Matte+Service PROV, Bokreferat inlämnat -Svenska och redovisning av sak -Engelska
 
Här är ett litet att-göra-schema för veckan (efter skolan):
Måndag: Rida (Uffe&Speedy), Plugga SAM
Tisdag: Plugga SAM, städa, plugga SAM, städa, laga mat, plugga och förmodligen städa
Onsdag Rida + hoppträning med Speedy, plugga SAM, förbereda ENG
Torsdag: Rida, Plugga Matte+Service, Plugga Idrott&Hälsa, färdigställa SVE
Fredag: RIDA, RIDA & RIDA!
 
En hel del att göra, men det är bara att hugga i. ;)
 
 
Så som ni har läst, i schemat ovanför, har jag inte varit hos hästarna idag. Och jag saknar mina favvisar!
 
Zally, min pälsiga lilla hund <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0