I huvudet på Knatte...

 
...vet man inte riktigt vad som försegår ibland. Haha. Vi brukar skoja att jag hade kunnat söka in till ponnyakuten (ett tv-program där de hjälper ponnyryttare med sina problem med sina ponnyer, typ lastning, hoppning med mera). 
 
Det här kan vara några av skälen till varför Knatte skulle vara med:
1. Jag får inte ut min häst ur hagen.
2. Jag kan inte hämta min häst själv från hage. Vi måste vara tre pers.
3. Min häst får sadeltvång när jag sitter upp.
4. Jag kan inte klappa min häst på halsen när jag rider utan att han får sadeltvång.
5. Jag kan inte rida på ridbanan(/ridhuset) flera dagar i rad.
6. Jag kan inte rida förbi grinden (ridbanan) i höger varv.
 

En dag när jag red min häst på ridbanan var jag tvungen att rida på den nedre volten i vänster varv för att han inte skulle busa -> bocka -> och jag trilla av. Tillslut kunde jag rida några vara i båda varven runt hela ridbanan. -Typical Knatte!
 
Haha, nu kanske Knatte låter jättehemsk men det är han verkligen inte! Det är som tur är inte alltid det här sker. Men det händer. Knatte är för det mesta helt underbar! Han är snäll och social i all hantering. Och ger en fantastisk känsla när man rider! Han har en väldigt stor potencial. Det är bara det att ibland händer det något i hans huvud som ingen anna förstår. Och då är det inte lätt att vara Knatte. ;-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0