...1 april...

O´boy vilken dag!!!
Vädret har varit underbart! Lyxfrukost med hela familjen (det är INTE oftas!)! Speedy är igång igen! Massor av trimm!  Alla hästarna gick suuuuper!!!
 
1 april. 
Började dagen med en lyxfrukost där alla i familjen satt och åt vid matbordet samtidigt. Ägg och skagenröra -mmmm love it! Det var jättemysigt. Sen gick jag ut till mina hästar här hemma som fått mat inne tidigare på morgonen trots att det var så fint väder. Varför? Jo för att Speedy fick flytta till Högås idag och börja jobba lite igen. 
Jag traskade iväg i rask tak och var framme innan jag visse ordet av det. Ingen idé att vänta, vi kör igång direkt! På med sadel, inspäningar, träns och lina. Ut och snurra nårga varv på ridbanan i solen. En liten mjukis start med nu är han igång. Målet är Falsterbo i sommar!!! :-) 
 
Lunch
Mmmmm! Lyxig sommarlunch med jordgubbar, blåbär och melon (och chokladmuss till de som ville ha, det vill säga inte till mig!) Åh vad gott!!!
 
Curre
 
Trim-dag för Currisen och mig idag. Oj oj oj vad han var fin! My god vad jag älskar den ponnyn!!! Oslagbar! Vi övade på att samla galoppen väldigt mycket, nästan till piruett-galopp (alltså galopp på stället). Och galopp->skritt->galopp->skritt. Också det gjord han bra. Sen la vi upp traven lite så han tvingades trava med större steg även i 8 m volter, det är ganska jobbigt. I alla fall för mig! Jag blev lite anfådd där ;-)
 
Knatte

Även Knatte skulle haft trim-dag idag MEN när jag hämtat honom från hage och gjorde iordning märkte jag att han beteede sig konstigt med höger fram. Så jag frågade Tessan. Och jaha, han var lite varm och hade plus i det benet. Vi tog ut och sprang med honom men han visade ingen hälta så vi bestämde oss för att bara jogga lite. Och som vanligt så var Knatten väääldigt fin! Han är sååå häftig! Vilken känsla han ger asså!!! Underbar!
 
Reo

Trim-dag idag för lille Reo. Han var superduperfin! Enligt Tessan fick han dagens guldstjärna men jag vet inte. Curre eller Reo? Nja Curre får nog min guldstjärna men det kanske kanske är hjärtat som väljer. ;-)
Reo fick öva på att galoppera väldigt lugnt och mjukt. Det låter inte så svårt men med Reos bakbensmekanik är det inte det lättaste. Som sagt han var jättejättefin och det var bara att njuta! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0