Mys lördag

Trots det kalla och något blåsiga värdet har dagen varit bra. Fryst hel del men med fika känns allt mycket bättre! ;-)
 
Emma och Linda kom på besök idag. Den här gången var vädret liiite (mycket!) bättre än förra. HAHA! Det var typ snöstorm då!!! Reo (Linda), Hera (Emma) och Curre (Jag) var först. Curre var JÄTTEPIGG! Haha. Det var mycket pip och glädjeskutt. Speciellt i början! Men sen jobbade han på bra. Övade lite samla-fram, samla-fram plus lite skolor i traven. Galoppen var inte super idag. Eller ja han gjorde det han skulle och var fin på hjälperna så den var inte dålig men inte lika bra som den brukar helt enkelt. 
 
Den-Bästa-och-Finaste-Curre i slutet på uppvärmningen.
 
När vi fixade hästarna red T Grynet så länge.
 
Sedan var det Knatte (Emma) och Foxy (Linda). Jag var assistent till Emma och Knatte. De var duktiga så det gick snabbt och lätt. Uffe, Ken och Claudius fick löshoppitihoppa lite. Kul! Och ka-ka-a-allt säger jag! Men när det var klart så var det tid för FIKA! Mmmmm vad gott! Nybakad Kladdkaka och småkakor. Det finns inget bättre sätt att värma sig på som att fika!
 
Hera och Emma
Foxy och Linda
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0