Sista lovdagen en dag försent

Igår var sista dagen på mitt jullov. Suck. Det är så skönt att ha lov. Inte behöva tänka en tanken på skolan och inte behöva stressa för någon inlämning, prov eller betyg. Göra det man tycker är roligt. Vilket i mitt fall innbär att vara hos hästarna 24x7. Haha, nä några timmar sömn och lunch. ;-)
 
Igår skildes sig inte från de flesta andra lovdagarna utan tillbringades hos hästarna med bästaste Tes. Vi började inte supertidigt, lite sovmorgon får man ha ett lov, klockan 10. Jag red Uffe och Reo på förmiddagen och Hera och Curre efter lunch. Uffi-Puff var superduper duktig och hade verkligen tagit till sig gårdagens arbete! Reo var lite pigg men också han väldigt duktig. Sträckte så fint på sig med bra takt i traven. Hera eller dagens namn -Svarta faran var ute på en härlig och uppskattad skogstur. Hon var på du! Hehe, skitroligt! Curre följde strömmen och även han var dutig och jobbade på bra. Ett litet trimpass på ridbanan för honom. Vi skulle egentligen trimma mer men han tappade en sko i förrgår (söndag) så vi tog det lite lugnt plus att det var längesedan som vi trimmade så både Curre och jag behövde nog en liten "mjukstart". Haha! 
 
Curre, lite bomar som uppvärmning. Finis!
Gulliga, gulliga Uffen. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0