Andra plats och VINST i LA:P1

Idag var det tävling två av tre den här helgen. Igår och idag tävlade jag och Curre hos Åstorp. 
 
Jag red samma klass båda dagarna eftersom Curre blir väldigt lätt spänd och är oftast finaste andra programet eller andra dagen när han har fått titta på allt innan.
 
Dag 1, fredag 2013-06-14
Program: LA:P1 | Resultat: 65.2% 2:a plats
 

Curre var fin men spänd. Vi fick några missar i programet på grund av att han inte var helt avslappnad i huvudet ("det blåste och det var tävling och det var vita staket och det var mycket, mycket annat" /Curre) framför allt i galopprogrammet. Men jag fick ändå en jättefin känsla! Och ritten belönades med 65.2% och en andra plats i klassen :-)
 
 Framridning - travlängning
Banan - innan start=checka de vita "pinnarna"/Curre
Banan - mot höger öppna
Banan - 8 m volter på åttvolt here we come!
Banan - Mellangalopp
 
Dag 2, lördag 2013-06-15
Program: LA:P1 Resultat: 70.395% och VINST
 

Idag var Currisen mycket, mycket mer avslappnad och var mjuk och spänstig redan från första början. Vi gjorde ett superprogram och vann klassen på 70.395%!!! 
 
 
Framridning - Förvändgalopp
Banan - Vänster öppna 7
 
Banan - Första travlängningen 7
Banan - Travlängning
Banan - Serpentin med bibehållen galopp 8
Banan - Travlängning 7
 

Fick även på inridningen-halt-samlad trav och Mellangalopp och på mig själv. Curre fick 7.5 på sina gångarter och 7:or på framåtbjudning, lösgjordhetoch korrektheten :-)
 
BÄSTA PONNYN EVER!!!!!! ♥♥
 
Imorgon äre


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0