Tävling

2013-06-16
 

Idag var det tid för hopptävling med Knatte, Grynet och IM Claudius RP 178. Jag red Knatte, Tessan på Grynet och Tessans goda vän Sara red Claudius. De hoppade två klasser var, LD - LC. 
 
Knatte var fin i första klassen och hoppade några riktigt fina språng. Men tyvärr fick i liksom inte riktigt ihop det på banan. Det blev lite undertempo och han kom lite nära på något hinder och då orkar han inte dra åt sig benen i tid.
Resultat: 12 fel
 
I andra klassen hade vi mycket bättre galopp och jag visste vart vi skulle och hur jag skulle rida. Vi kom bra på iprincip alla distanser förutom till ett räcke ur en väldigt svår och snäv sväng. Han petade två hinder till, han kom perfekt på distansen och hade en bra galopp men då orkar han inte hoppa upp så mycket som han måste.Men hans inställning till hinder är guld och han har trots allt INTE hoppat mycket i sitt liv!
Resultat: 12 fel (men en mycket bättre runda än första!)
 
Innan start
Första hindert klarat i LD (=80 cm)
 
Framhoppning till andra klassen
Kollar hinderna till andra klassen
Bra hoppgalopp!
Fina Knatte!! (LC=90 cm)
 
 
Dagens stjärna gick helt klart till Grynet som gjorde två felfria, super runder!!
LD (70 cm) - 0 fel
LC (80 cm) - 0 fel
 
Som en tiger på hoppbanan!!! -GILLAS
 
Tack till TIlde och Johanna som följde med och hjälpte till och fotade så himla fint!!! Ni är bara BÄST! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro - the no 1 bereiter!

Följ min hästiga vardag på väg mot toppen!

RSS 2.0